Navigáció

Intelligens, gépi tanulással támogatott termék ár- és népszerűség elemző alkalmazás tervezése és fejlesztése

Kedvezményezett neve: Virgo Systems Informatikai Korlátolt Felelősségű Társaság

Projekt címe: „Intelligens, gépi tanulással támogatott termék ár- és népszerűség elemző alkalmazás tervezése és fejlesztése”

A támogatás összege: 122.231.088, – Ft

A támogatás mértéke: 66,199536%

A projekt tartalmának bemutatása:

A kereskedelmi tevékenységek eredményességét a vásárlói igények, szokások és a versenytársak naprakész ismerete alapozza meg. A trendek széleskörű elemzése bonyolult és hosszadalmas folyamat, melynek pontossága és automatizáltsága értékes versenyelőnyt jelent. Az általunk fejlesztett rendszer hozzásegíti a vállalkozások széles körét ezen adatok megismeréséhez.

A Virgo Systems fejlesztésének célja a kereskedelmi forgalomban rendelkezésre álló információk automatikus összegyűjtése, rendszerezése és elemzése, amelyek elősegíti az adott termékre vonatkozó kereskedelmi adatok azonos idejű megismerését és jelentős mértékben támogatja a kereskedőket a megalapozott, gyors és rugalmasan változtatható üzleti döntéshozatalban. Az eszköz által begyűjtött információk birtokában a kereskedők képessé válnak arra, hogy gyors, adat alapú döntéseket hozzanak és az adatok ismeretében a piaci viszonyokra reagálva válasszák meg értékesítési, valamint marketing stratégiájukat.

Magyarországon és világviszonylatban sem ismert hasonló, üzletileg is hasznosult, vagy publikusan elérhető fejlesztés vagy szolgáltatás. A terület rendkívül új és jelentős informatikai, kutatási beruházásokat igényel, ezért csak a világviszonylatban is jelentős szereplők (Amazon, Alibaba, Facebook) engedhetik meg maguknak, hogy hasonló kutatásokra jelentősebb összegeket fordítsanak. Ugyanakkor ezek a cégek a megszerzett, kikutatott know-how-t nem osztják meg egymással, azokat szigorú üzleti titokként kezelik. Léteznek olyan szolgáltatások, melyek lefedik egy részét az általunk tervezett funkcióknak, de ezek leginkább az árak követésére, az ezzel kapcsolatos adatgyűjtésre korlátozódnak. A piacon jelen vannak ugyan olyan szolgáltatások, melyek közösségi média aktivitások alapján vizsgálják egy márka népszerűségét, azonban ezek nem kereskedelmi fókuszúak, illetve nem minden esetben automatizált adatgyűjtéssel működnek, ezért ilyen értelemben nem tekinthetők közvetlen konkurenciának, hiszen nincs döntéselőkészítő funkcionalitásuk, az adatokat nem elemzik, csupán aggregálva jelenítik meg.

Az általunk fejlesztett rendszer a legújabb big data és gépi tanulás kutatási eredményekre alapozva, saját algoritmusok fejlesztésével valósul meg. Segítségével a kereskedők széles körben elérhető szolgáltatáshoz jutnak, amely javítja versenyképességüket a nagyobb szereplőkkel szemben. Célunk egy olyan (SaaS – Software as a Service) szolgáltatás kifejlesztése, amelyet a kereskedők világszerte használnak üzleti döntéseik támogatásához. A szolgáltatás havi előfizetési díjért lesz igénybe vehető. Abból adódóan, hogy hasonló termék jelenleg nincs a piacon, nagyfokú keresletre számítunk. Az előfizetők esetében a lemorzsolódási arányt minimálisra prognosztizáljuk, melynek eredményeként a szolgáltatás folyamatosan, exponenciálisan növekvő bevételt generál.

A Projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.12.31.

Projekt azonosító száma: 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00254

BAR 21 BAR 22