Navigáció

Állás.hu

Az új állásközvetítő portál a megszokott önéletrajz alapú pályáztatás helyett az álláskeresők releváns tapasztalataira, képességeire és készségeire alapozva kapcsolta össze a munkaadót a jelöltekkel

2017
  • #állásportál
  • #egyedi fejlesztés
  • #valueproposition
  • #apache lucene
  • #mysql
  • #agile
  • #php
  • #design
Virgo esettanulmányok - Állás.hu projekt

Az Állás.hu álláskeresési portál 2017 nyarán startolt el Magyarországon. A portált egy statisztikai felmérés hívta életre, amely szerint azidőtájt a munkaerőpiacon 50 ezer betöltetlen állás volt, de eközben az álláskeresők átlagosan 18 hónapot töltöttek el, mire új állást találtak.

A megnövekedett munkaerő kereslet miatt az állásközvetítő portálok és a toborzási szakemberek számára egyre nagyobb problémát jelentett a sokszor strukturálatlan önéletrajzok szelektálása. Egyes esetekben akár 5-600 jelentkező közül kell megtalálni a legalkalmasabb jelölteket úgy, hogy a szakemberek tapasztalatai szerint a jelentkezések alig 2 százaléka releváns.

 

Nincs több életrajz, csak alkalmas, motivált jelölt

Erre a helyzetre kívánt megoldást találni az Állás.hu csapata. Az álláskereső a képességei és tapasztalatai megadása után személyre szabott állásajánlati listát kapott relevancia-százalékokkal kiegészítve, amiből kiderült számára, a hogy egy-egy lehetőség hány százalékban illik hozzá. A rendszer a feltöltött információkat egy algoritmus segítségével kapcsolta össze az álláshirdetésekben szereplő elvárásokkal.

 

Kihívások

Az álláskeresők által feltöltött információk és az álláshirdetések összepárosítását végző algoritmus kidolgozása volt a legizgalmasabb fejlesztői feladat a mintegy 6000 fejlesztői munkaórával elkészült projekt során.

Az álláskereső célközönség eszközhasználati szokásaihoz alkalmazkodás kiemelt fontosságú volt a projektben. A huszonévesek többsége okostelefonon használja az internetet, ezért „mobile first” szemléletben készült alkalmazás. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztés során az első prototípusok minden esetben mobilra készültek, minden más eszközre ebből a kiindulási pontból adaptáltuk a képernyők designját.

Az egyik legnagyobb kihívást a változó ügyféligény lekövetése jelentette. A projekt alatt folyamatosan formálódott és újraformálódott a feladat. A belső tesztek, illetve a fókuszcsoportos vizsgálatok eredményei alapján folytonosan változtak az elvárások, ami nagy rugalmasságot követelt a fejlesztő csapattól.

Technológia

  • PHP Symfony Framework
  • MySQL (Maria DB)
  • Apache Lucene

Agilis módszertanok és reszponzív design

Fejlesztőink a projekt során végig az agilis termékfejlesztési módszertant követve, folyamatos visszajelzések alapján alakították ki a strukturális és felületi designt. Ennek eredménye egy letisztult és reszponzív felület lett, mely a gyorsasága mellett pontos és releváns információkat szolgáltatott az álláskeresők és a hirdetők számára.