Magyarország egyik vezető mobilszolgáltatója 2017 nyarán írt ki tendert e-commerce platform fejlesztésére és üzemeltetésére, amely hosszabb távú stratégiai együttműködés lehetőségét is magában foglalta. Az együttműködés célja a vállalat digitális felületeinek ügyfélközpontú fejlesztése volt, amely révén a vállalat gyors és flexibilis kiszolgálást nyújthat, alkalmazkodva a folyamatosan változó felhasználói igényekhez.
Magyarország egyik vezető telekommunikációs cégének dolgozni igazán izgalmas kihívás, különösen azért, mert a munka első fázisában nagyon szűk határidővel kellett dolgoznunk. Emellett kiváló lehetőséget kaptunk a Virgo csoportban rejlő szinergiák kihasználására, a telekommunikációs szektorban és az e-kereskedelem területén szerzett tapasztalataink hasznosítására.
A partner részéről alapvető elvárás volt az agilis módszertan szerinti működés és a magas technológiai színvonal biztosítása. A feladatok a tanácsadástól a UX kutatás és a design elkészítésén át a kivitelezésig, majd a bevezetési és üzemeltetési támogatásig terjedtek.
Több hónapos kutatási fázisunk során megismertük a cégfelépítést, a különböző szegmensek igényeit és a telco domain sajátosságait. Az ügyféllel közösen újrastruktúráltuk a teljes oldalszerkezettet, kialakítottunk főbejáratokat, és meghatároztunk elsődleges felhasználói utakat.
Ezt követően prototípust készítettünk és a usabillity tesztelés következett, majd eredmények függyvényében ahol szükséges volt, ott változtattunk a terven. Ezen folyamat mentén haladtunk tovább lépésről-lépésre a kulcsoldalak megtervezésével.
Az agilis szemléletet követve a fejlesztést alapos előkészítés előzte meg, így jól tervezhető volt a feladat. Több fázisban frissítettünk, élesítettünk ki oldalakat és elemeket, illetve az ezek karbantartásához szükséges admin felületeket, és a működtetésükhöz szükséges üzleti logikát segítő háttérendszeri API kapcsolatokat.
A projekt során a Virgo jól bevált keretrendszereit használtuk: a tartalomkezelő Virgo Spica-t és e-kereskedelmi keretrendszerünket, a VirgoCorbist.
Több nagy terheltségű projekten is bizonyított már ez a két keretrendszer. A skálázhatóság és a nagy rendelkezésre állás, illetve a monitorozható működés kiváló eredménnyel szolgálja ki a vállalat igényeit.
A projekt egyik kiemelkedő eredménye a Design System létrehozása. A rendszer lehetővé teszi, hogy az ügyfél digitális megjelenésén együtt dolgozzanak az UX / UI tervezők és a front-end fejlesztők, és minden elkészült elem minden Telenor webhelyen használható.
A legkomplexebb feladat a termék végoldalon lévő ajánlat-konfigurátor elkészítése volt. Kifejezetten erre készült egy prototípus, amit felhasználói tesztelés után, a visszajelzéseket összegezve építettünk be a termékbe.
Backend szempontból kihívás volt a rengeteg API kapcsolat kezelése, a hibakezelési folyamatok megvalósítása, a mobilszolgáltató háttérendszerei által előállított termékkatalógus feldolgozásának módja, és a Virgo Corbis egyes meglévő megoldásainak testreszabása, kiegészítése (pl. tarifák, több/sok ár termékenként stb.).