Navigáció

Hazai mobilszolgáltató

UX-fókuszú teljes digitális megújulás: website és webshop tervezés, fejlesztés és üzemeltetés

2017- napjainkig
  • #uxdesign
  • #weboldal
  • #webshop
  • #telco
  • #corbis
  • #product
  • #design
  • #b2c

Előzmények

Magyarország egyik vezető mobilszolgáltatója 2017 nyarán írt ki tendert e-commerce platform fejlesztésére és üzemeltetésére, amely hosszabb távú stratégiai együttműködés lehetőségét is magában foglalta. Az együttműködés célja a vállalat digitális felületeinek ügyfélközpontú fejlesztése volt, amely révén a vállalat gyors és flexibilis kiszolgálást nyújthat, alkalmazkodva a folyamatosan változó felhasználói igényekhez.

Bevezető

Teljes digitális
megújulás

Magyarország egyik vezető telekommunikációs cégének dolgozni igazán izgalmas kihívás, különösen azért, mert a munka első fázisában nagyon szűk határidővel kellett dolgoznunk. Emellett kiváló lehetőséget kaptunk a Virgo csoportban rejlő szinergiák kihasználására, a telekommunikációs szektorban és az e-kereskedelem területén szerzett tapasztalataink hasznosítására.

A partner részéről alapvető elvárás volt az agilis módszertan szerinti működés és a magas technológiai színvonal biztosítása. A feladatok a tanácsadástól a UX kutatás és a design elkészítésén át a kivitelezésig, majd a bevezetési és üzemeltetési támogatásig terjedtek.

Virgo - folyamataink
Tervezés

Felhasználói élmény
tervezés

Több hónapos kutatási fázisunk során megismertük a cégfelépítést, a különböző szegmensek igényeit és a telco domain sajátosságait. Az ügyféllel közösen újrastruktúráltuk a teljes oldalszerkezettet, kialakítottunk főbejáratokat, és meghatároztunk elsődleges felhasználói utakat.

Ezt követően prototípust készítettünk és a usabillity tesztelés következett, majd eredmények függyvényében ahol szükséges volt, ott változtattunk a terven. Ezen folyamat mentén haladtunk tovább lépésről-lépésre a kulcsoldalak megtervezésével.

Megvalósítás

Az egyedi portál és webshop fejlesztés

Az agilis szemléletet követve a fejlesztést alapos előkészítés előzte meg, így jól tervezhető volt a feladat. Több fázisban frissítettünk, élesítettünk ki oldalakat és elemeket, illetve az ezek karbantartásához szükséges admin felületeket, és a működtetésükhöz szükséges üzleti logikát segítő háttérendszeri API kapcsolatokat.

A projekt során a Virgo jól bevált keretrendszereit használtuk: a tartalomkezelő Virgo Spica-t és e-kereskedelmi keretrendszerünket, a VirgoCorbist.

Több nagy terheltségű projekten is bizonyított már ez a két keretrendszer. A skálázhatóság és a nagy rendelkezésre állás, illetve a monitorozható működés kiváló eredménnyel szolgálja ki a vállalat igényeit.

Frontend büszkeség

A projekt egyik kiemelkedő eredménye a Design System létrehozása. A rendszer lehetővé teszi, hogy az ügyfél digitális megjelenésén együtt dolgozzanak az UX / UI tervezők és a front-end fejlesztők, és minden elkészült elem minden Telenor webhelyen használható.

A legkomplexebb feladat a termék végoldalon lévő ajánlat-konfigurátor elkészítése volt. Kifejezetten erre készült egy prototípus, amit felhasználói tesztelés után, a visszajelzéseket összegezve építettünk be a termékbe.

Backend kihívás

Backend szempontból kihívás volt a rengeteg API kapcsolat kezelése, a hibakezelési folyamatok megvalósítása, a mobilszolgáltató háttérendszerei által előállított termékkatalógus feldolgozásának módja, és a Virgo Corbis egyes meglévő megoldásainak testreszabása, kiegészítése (pl. tarifák, több/sok ár termékenként stb.).

Összegzés
Az angol és a magyar oldalak adminisztrációját egy közös CMS karbantartó felületen integráltuk. Ez könnyen használható felhasználói felületet biztosít a tartalomkezelők számára, illetve egy központi dashboardként működik, ahol átláthatóak és kézben tarthatók a folyamatok.
  • 2020 végére vadonatúj, felhasználóbarát look&feel-t terveztünk a portál nyitó oldalára
  • Jelentősen csökkentettük az eredetileg 600 aloldalból felépülő website méretét
  • Optimalizáltuk az oldalbetöltést a gyorsabb online ügyintézés érdekében
  • A felhasználói folyamatokban csökkentettük a lemorzsolódási és visszafordulási arányt
  • Havi átlagos 3-4 millió oldalbetöltést stabilan kiszolgálunk
Virgo esettanulmányok - Telenor projekt