fbpx

Navigáció

Drogerie Markt

Ügyviteli rendszer agilis fejlesztése a marketing és beszerzési folyamatok támogatása, digitalizálása és automatizálása érdekében

2018-2020
  • #ügyviteli rendszer
  • #product design
  • #egyedi fejlesztés
  • #agile
  • #b2b
  • #ux
www.dm.hu
Virgo esettanulmányok - Drogerie Markt projekt

A drogéria-üzletlánc egyik, kulcsfontosságú ügyviteli rendszerének újraírására keresett fejlesztő partnert. A fejlesztendő rendszer célja a vállalat komplex marketing, és beszerzési folyamatainak optimalizálása, a beszállító partnerekkel közös promóciók tervezése és kezelése. Az együttműködés sikerét igazolja, hogy a projekt később újabb együttműködéssel folytatódott.

 

Marketing döntéstámogató és büdzsé-tervező rendszer

A DM széleskörű és folyamatosan bővülő termék- és márkapromóciós együttműködéseket épít ki beszállító partnereivel, mintegy 80-100 különböző felületen, folyamatos termékpromóciót biztosítva számukra a hírlevelektől a bolti kihelyezéseken keresztül az óriásplakátokig. A rendkívül összetett rendszer könnyen átlátható és jól használható működtetéséhez a korábbi, egyedi ügyviteli rendszer lecserélése mellett döntöttek.

 

Agilis fejlesztés és projektmenedzsment

Mivel a projekt indulásakor maga az ügyfél sem tudta pontosan meghatározni a lefejlesztendő funkciók teljes körét és folyamatosan figyelemmel akarta kísérni a fejlesző csapatok munkáját, ezért a hagyományos fejlesztési projektek tapasztalatai után nyitottak voltak rá az agilis szemléletre.

A kéthetes sprintekben történő, iteratív fejlesztés, az elkészült funkciók rendszeres szállítása és a teljes transzparencia biztosítása és az egyre szorosabbá váló közös munka lett az ügyfélelégedettség garanciája. A projekt után közös, belső előadáson mutattuk be az agilis keretrendszer alkalmazásának módját és lehetőségeit  a projekten, a DM vezetése és a munkatársai számára.

 

Kihívások

A projekt több okból is egyik kedvencünkké vált. A DM csapat hozzáállása a kiváló szakmai együttműködés és a nyitottság a számukra új, agilis fejlesztési módszertan és projektmenedzsment iránt jelentős szabadságot biztosított számunkra. 

A legfőbb kihívást az ügyviteli rendszer komplexitása jelentette. A beszerzés, a logisztika, a marketing és pénzügyi területek munkafolyamatainak megismerése, ezek kapcsolódási pontjainak és egyedi igényeinek feltérképezése, majd adaptálása izgalmas feladat volt. Büszkék vagyunk rá, hogy ez a megismerés olyan eredményes volt, hogy csapatunk javaslatai alapján az ügyfél egyszerűsíteni tudta a saját munkafolyamatait. 

Alapos kutatómunkát végeztünk: nem csak az üzleti megrendelővel és az üzemeltetésért felelős IT csapattal kellett egyeztetnünk az elképzeléseket, hanem az érintett területek vezetőivel és a későbbi felhasználókkal készített interjúk és workshopok alapján terveztük meg a felhasználói felületeket és a frontend fejlesztést.

 

Alkalmazott főbb keretrendszerek, technológiák:

  • Java
  • Vue.js
  • YAML

Eredmények

  • a visszajelzések alapján maradéktalanul teljesültek projektcélok
  • csökkent az adminisztrációra fordított idő
  • rugalmas, felhasználóbarát működést alakítottunk ki
  • ismétlődő folyamatok automatizálása
  • a tréningek mellett gyakorlati tapasztalatokat is szerzett az ügyfél az agilis projekt során