A drogéria-üzletlánc egyik, kulcsfontosságú ügyviteli rendszerének újraírására keresett fejlesztő partnert. A fejlesztendő rendszer célja a vállalat komplex marketing, és beszerzési folyamatainak optimalizálása, a beszállító partnerekkel közös promóciók tervezése és kezelése. Az együttműködés sikerét igazolja, hogy a projekt később újabb együttműködéssel folytatódott.
Marketing döntéstámogató és büdzsé-tervező rendszer
A DM széleskörű és folyamatosan bővülő termék- és márkapromóciós együttműködéseket épít ki beszállító partnereivel, mintegy 80-100 különböző felületen, folyamatos termékpromóciót biztosítva számukra a hírlevelektől a bolti kihelyezéseken keresztül az óriásplakátokig. A rendkívül összetett rendszer könnyen átlátható és jól használható működtetéséhez a korábbi, egyedi ügyviteli rendszer lecserélése mellett döntöttek.
Agilis fejlesztés és projektmenedzsment
Mivel a projekt indulásakor maga az ügyfél sem tudta pontosan meghatározni a lefejlesztendő funkciók teljes körét, és folyamatosan figyelemmel akarta kísérni a fejlesztő csapatok munkáját, ezért a hagyományos fejlesztési projektek tapasztalatai után nyitottak voltak az agilis szemléletre.
A kéthetes sprintekben történő, iteratív fejlesztés, az elkészült funkciók rendszeres szállítása és a teljes transzparencia biztosítása lett az egyre szorosabbá váló közös munka során az ügyfélelégedettség garanciája. A projekt után közös, belső előadáson mutattuk be az agilis keretrendszer alkalmazásának módját és lehetőségeit a DM vezetése és a munkatársai számára.
Kihívások
A projekt több okból is egyik kedvencünkké vált. A DM csapat hozzáállása a kiváló szakmai együttműködés és a nyitottság a számukra új, agilis fejlesztési módszertan és projektmenedzsment iránt jelentős szabadságot biztosított számunkra.
A legfőbb kihívást az ügyviteli rendszer komplexitása jelentette. A beszerzés, a logisztika, a marketing és pénzügyi területek munkafolyamatainak megismerése, ezek kapcsolódási pontjainak és egyedi igényeinek feltérképezése, majd adaptálása izgalmas feladat volt. Büszkék vagyunk rá, hogy ez a megismerés olyan eredményes volt, hogy csapatunk javaslatai alapján az ügyfél egyszerűsíteni tudta a saját munkafolyamatait.
Alapos kutatómunkát végeztünk: nem csak az üzleti megrendelővel és az üzemeltetésért felelős IT csapattal kellett egyeztetnünk az elképzeléseket, hanem az érintett területek vezetőivel és a későbbi felhasználókkal készített interjúk és workshopok alapján terveztük meg a felhasználói felületeket és a front-end fejlesztést.
Alkalmazott főbb keretrendszerek, technológiák: