fbpx

Navigáció

Extreme Digital

Fennállásának legnagyobb informatikai projektjét valósítottuk meg a webáruházat kiszolgáló háttérrendszerek teljes megújításával.

2014-2016
  • #e-commerce
  • #virgocorbis
  • #seo
  • #scaled
  • #webshop
www.edigital.hu
Virgo esettanulmányok - Extreme Digital projekt

A közös munka kezdetén az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú webáruháza volt. Amikor a 2001-ben alapított vállalat webshopjának napi akár 200 ezer látogatót kellett kiszolgálnia a kelet-közép európai régió több országában, elérkezett az idő a megújulásra. Az Extreme Digital fennállásának legnagyobb informatikai projektjét valósította meg a webáruházát kiszolgáló háttérrendszerek teljes megújításával. 

A webáruház megújításához nem csupán új megoldásokat kellett alkalmazni, a meglévő rendszerek integrálása, valamint a termékek, vásárlók és tranzakciók teljes, több mint tíz év alatt bővülő adatbázisának migrálására is szükség volt. 

A projekt során jól skálázható, reszponzív designnal rendelkező webáruházat alakítottunk ki saját fejlesztésű portál motorunk segítségével.

Kihívások

A legnagyobb kihívás a különböző elvárások egyidejű kiszolgálása volt. Úgy kellett zökkenőmentesen átalakítunk egy óriási, több nyelven futó integrált rendszert annak minden elemével, hogy a SEO optimalizálás, a vásárlói élmény, és a folyamatosan változó ügyféligények sem sérülhettek.

Az alapos előkészületeknek köszönhetően az átállás olyan jól sikerült, hogy a keresőkből érkező forgalom csupán ideiglenesen mutatott néhány százalék visszaesést. Egy hasonló mértékű váltás során nem ritka, hogy egy honlap az organikus forgalmának tizedét is elveszíti.

A legfontosabb ügyféligények:

  • a nagy, integrált rendszer zökkenőmentes átalakítása
  • a több nyelven futó website minden elemének megújítása
  • több mint 10 év forgalmi adatainak megőrzése
  • rugalmas alkalmazkodás a folyamatosan változó ügyféligényekhez
  • fókuszban a vásárlói élmény
  • jelentős SEO optimalizálás
  • fejlett jogosultságkezelés az adminisztrációs platformon
  • skálázhatóság
  • reszponzív design
Technológia

A megvalósítást az alábbi technológiai alapokon hajtottuk végre:

  • PHP Symfony Framework
  • Virgo Spica
  • MySQL
  • Apache Lucene
Háttérrendszerek

Összetett integrált rendszer és óriási adatmennyiség

Az Extreme Digital rendszere több mint 30 háttérrendszerhez kapcsolódott (pénzintézetek, logisztikai cégek, árösszehasonlító oldalak), ezért jelentős feladat volt a webáruház ökoszisztémájának feltérképezése, és az így kialakult „pókháló” minden elemének javítása és átalakítása. Az integrált rendszer zökkenőmentes átállását nehezítette, hogy bizonyos külső rendszerek esetében nem volt mód tesztelési fázisra, miközben külön figyelmet kellett fordítani az évtizedes adatmennyiség megőrzésére és hiánytalan átmentésére. Részben ennek ellenőrzésére – illetve egyéb hibák kiszűrésére – az élesítés előtt kb. 1 hónapig béta tesztelés zajlott, meghívott, de valós vásárlókkal.

Agilis projektmenedzsment

Folyamatosan változó ügyféligények

A hosszú fejlesztőmunka és a gyors piaci mozgások miatt – menet közben indult egy új regionális site, változtak a kiszállítást végző partnerek – az ügyféligények jelentős változáson mentek keresztül.  A munka során alkalmazott agilis módszertanoknak köszönhetően azonban az ügyféllel folytatott szoros együttműködés zavartalan haladást biztosított a 16 fős fejlesztői csapat számára.

“Másfél évtized alatt összegyűlt felhasználói, rendelési adatot, és több százezer termék adatlapját kellett átemelni az új rendszerbe. A fejlesztések célja egy olyan fejlett áruházi rendszer kialakítása volt, amelybe a jövőben könnyen lehet új funkciókat építeni, és hatékonyan lehet skálázni az olyan ideiglenesen megnövekedett terhelésre, amelyek minden évben a Black Friday akciók alatt érik az online áruházat” – nyilatkozta Malindovszky Tamás, az Extreme Digital fejlesztési igazgatója.